Home sweet home (zonder bagage...) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu Home sweet home (zonder bagage...) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

Home sweet home (zonder bagage...)

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

02 December 2013 | Nederland, Groningen

Hoi hoi,

Hierbij het reisverslag van de laatste paar dagen die, ondanks de wat tegenvallende weersomstandigheden, ook weer snel voorbij zijn gegaan. Voor je het weet zijn 2 weken voorbij :( maar wel een heleboel ervaringen rijker :)
Afgelopen woensdag hebben we de ochtend nog in Chiang Mai doorgebracht en nog een van de belangrijkste tempels (de oudste) van de stad bezocht, de Wat Chiang Man. Ook hier weer fijne sfeer en achter de tempel een bijzondere chedi, aangezien deze door olifanten wordt gedragen. 's Middags naar het vliegveld voor de vlucht naar Bangkok en vervolgens naar Krabi. Daar aangekomen bleek het weer inderdaad niet zo goed te zijn, want onderweg naar het hotel in Ao Nang (super mooi resort by the way;)) regende het al...
Volgende ochtend eerst maar even bij het strand wezen kijken. Wel lekker warm, maar een grijs witte bewolkte lucht... Helaas... We zijn met een longtailboot naar Railay Beach gegaan en de Phra Nang Cave. Dat is alleen per boot bereikbaar en zijn inderdaad idyllische stranden, besloten in hun eigen baai (zeer zeker nog mooier als de zon schijnt;)). In de loop van de middag weer terug gegaan naar Ao Nang en daar nog wat rondgewandeld en voor vrijdag een dagexcursie geboekt naar de Tiger Cave temple, hot springs en emerald pool, gelegen in een nationaal park. Gezien het weer nog achteruit zou gaan, leek het ons niet zo'n goed idee om naar Koh Phi Phi te gaan.
Vrijdagochtend opgepikt voor de excursie. Het leek 's ochtends toch even mooi te worden, maar al gauw ging het regenen en dat heeft de rest van de dag geduurd. De hotsprings waren overvol dus daar alleen maar even pootje baden... Wel gezwommen in de emerald pool, een natuurlijk bad in de jungle. Na de lunch naar de Tiger Cave temple gegaan, oh wat was dat hoog, 1.237 treden zo'n 700m omhoog, pfff... (Nu nog spierpijn;)) Gelukkig brak de lucht heel even open toen we boven waren, toch nog beetje van t uitzicht gezien.
Zaterdagochtend nog een half dagje in Ao Nang en what happened... ZON!! We hebben snel besloten om een longtailboot te huren en zijn nog naar 3 eilanden gevaren, Poda island, Chicken island en Tub island. En ja hoor, daar waren de paradise pictures :) Vooral Poda was erg 'bounty' en rustig, daar kon je een mooi stuk langs het strand lopen. Chicken en Tub zitten met een zandbank verbonden, maar door het tij werd het een beetje te diep om over te steken. Echt genoten (en verbrand!) deze laatste ochtend met de boot. Daarna vlucht naar Bangkok genomen en 's avonds nog op de Baiyoke II tower geweest, met een draaiend terras op de 84e verdieping, wat een uitzicht over de stad, erg leuk om nog even te doen als afsluiter in Bangkok.
Nu inmiddels weer lekker thuis en in het vliegtuig nog even een stuk van dit verhaal afgemaakt. Helaas is de bagage in Parijs niet meegekomen (moesten er zelf ook tegen lopen) en stonden we gisteravond op Schiphol zonder rugzak... Hopelijk wordt ie vandaag afgeleverd, maar mag de pret niet drukken;)

Tot snel!