Update... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu Update... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

Update...

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

23 November 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hierbij weer een update tot dusver. Op woensdag zijn we naar Kanchanaburi geweest, bekend vanuit WO II , om zijn brug en de spoorlijn "death railway" richting Burma. Vroeg op want het was wel 2 uurtjes rijden (minibus). De brug zelf was al indrukwekkend om te zien, de treinrit van goed een uur nog meer! Over de oudste houten brug van dit traject. Ondertussen nog een waterval aangedaan (sai yok) en lekker afgekoeld. 's Avonds in Bangkok heerlijk gegeten in een gezellig restaurant aan Rambutri road (te zien aan dezelfde kaart als ons hotel was het niet raar dat er veel overeenkomsten waren qua sfeer;)).
Donderdag naar het station Hua Lampong gegaan om de trein naar Ayutthaya te nemen. Soms zit het wel mee, haha, en vertrekt een kwartier later de eerstvolgende trein. Zo waren we 2 uur eerder op plek van bestemming en 's middags nog een deel van de oude (ruïne) stad gezien. De Wat Mahathat (met de bekende Boeddha in de boom), het Rama park en de Wat Phra Ram. Mooi hoor, al deze bewaarde oudheden.
Gisterochtend nog een rondje op de fiets door Ayutthaya gemaakt en nog 2 tempels bezocht, wederom de moeite waard (zelfs al stonden we aan de verkeerde kant van de rivier waardoor we toch een paar km verkeerd zijn gefietst;)). Met de fiets op de mini-veerboot en weer naar de overkant. 's Middags tot rust gekomen met de eerste Thaise massage en dat er nog een aantal mogen volgen de komende week (dat je voeten zoveel drukpunten hebben zeg, dat deed soms gewoon zeer, maar was wel lekker (en ik was trouwens niet de enige die pijn heeft geleden;)) Daarna de trein weer terug naar Bangkok genomen en die had zodanig veel vertraging dat het voor ons super handig uitpakte :) via de Golden Mount terug naar het hotel gegaan, wederom in Sawasdee House. Inmiddels best gewend geraakt aan de stad en ook Ernst Jan zijn shock redelijk te boven ;)
Nu aan het ontbijt en strakjes naar de luchthaven voor onze vlucht naar Chiang Mai! Veel zin in, de drukte van Bangkok uit en weer nieuwe indrukken opdoen. Jullie horen het wel weer....

Doeg doeg:)

• 23 November 2013 - 08:07

Ron:

geweldig die treinreis; foto's zien er weer goed uit. fijne dag morgen!

• 23 November 2013 - 23:13

Liefs Yolande en Chris

• 24 November 2013 - 21:13

Gert:

Hey vakantiegangers,

Dus ook op de fiets gegaan, das wel een aanrader hé. Jullie belevenissen klinken als mooie herinneringen.

Geniet ervan. En Chiang Mai daar krijgen jullie ook wel cultuurshock, succes EJ met de thaise dames die je daar van je af moet slaan haha. Maar als je de goeie straatjes doorloopt kom je ze niet tegen dus ik hoop voor jullie dat het hotel goed gelegen is.

Groet Gert