Highlight: Elephant caretaker for a day :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu Highlight: Elephant caretaker for a day :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

Highlight: Elephant caretaker for a day :)

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

26 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hello again,

Weer een paar dagen voorbij en een heleboel nieuwe verhalen ;) Best veel gedaan hier in Chiang Mai. De vlucht van zaterdag verliep soepel. Wat een beenruimte zeg, bij de Thai Airways... Hadden wel 30 cm over!! :)) en dan voor een uurtje, haha.
Zondag een vol programma! Aangezien we een dag extra in Chiang Mai hadden, besloten om een dagexcursie te boeken naar Chiang Rai en de Golden Triangle. In Chiang Rai de Wat Rong Khun (White Temple) bezocht, een geheel witte met glas gemozaiekte tempel gemaakt door een kunstenaar. Het fotoweer was perfect, en dat heeft ook mooie plaatjes opgeleverd :) Onderweg nog kort een Karen stam (long necks) bezocht. De Golden Triangle is de grens tussen Thailand, Laos & Myanmar bekend van de opiumhandel. Met een boot over de Mekong gevaren en nog een half uur in Laos rondgewandeld. Ook nog even bij de grens van Myanmar in Mae Sai gekeken. Laat terug in Ciang Mai, maar toch nog even over de Sundaymarket gestruind.
En nog bedankt voor de vele felicitaties en berichtjes, dat vond ik erg leuk!! Het was een beetje een dubbel gevoel, maar heb 'gewoon' een lekkere vakantiedag gehad, uiteraard met kadootjes :)
Dag erna uitgeslapen en Chiang Mai verder verkend. 's Ochtends 3 tempels (de meest belangrijke) in de oude stad bekeken, waarvan er 1 echt heel mooi was en fijne sfeer (Wat Chedi Luang). Er hangen daar allemaal gekleurde vaantjes door de tempel, en nu nog eentje extra. Het hotel ligt echt super praktisch bij de hoofdingang van de oude stad (Thapae gate) en alles is goed te bereiken. 's Middags buiten de stad de Doi Suthep tempel bezocht met een klein gezelschap. Vanaf de berg mooi uitzicht over Chiang Mai en de tempel zelf was schitterend! En wederom goed fotoweer;)
Vandaag was echt een hoogtepunt hoor! Vandaag zijn we naar de Patara Elephant farm geweest om een dagje mahout te zijn en de olifanten te verzorgen in hun dagelijkse rituelen. Er is wel wat zoekwerk aan vooraf gegaan om een verantwoorde organisatie te vinden waar de olifant voorop staat en niet het toerisme. Maar het was echt fantastisch! Super! We hebben onze 'eigen' olifant gevoerd, geborsteld, geschrobd in het water (zwaar werkje hoor), commando's geleerd, opstappen en bareback een stuk gereden. In een groepje van 8 zijn we de dag opgetrokken met de olifanten. Ik had echt een mega olifant met van die grote slagtanden, heel cool :) EJ heeft ook genoten van zijn olifant, die een ommetje maakte in het rijstveld;)
Morgen staat de vlucht naar Krabi gepland. Hopen dat het weer daar een beetje meevalt, want de berichtgeving lokaal is niet zo goed over het zuiden. Later meer vanuit Ao Nang!

Groetjes

• 26 November 2013 - 21:45

Ron:

Leuke foto's zeg van jullie op die olifanten! dit wordt vast weer een prachtig fotoalbum. Erg veel plezier verder. En met Beau gaat het prima; ik kom er 1x per 1,5 dag dus hij mag niet klagen ....

• 29 November 2013 - 20:27

Annet:

Leuk om even bij te lezen! Wat een verhalen en wat zie je een hoop! Geniet ervan zolang je er bent!! Wees je ervan bewust en sta er even bij stil:)
    Met je paardjes alles goed! X