Change of plans no. 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu Change of plans no. 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

Change of plans no. 1

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

20 November 2013 | Thailand, Bangkok

Beste allemaal,

We zijn goed aangekomen in Thailand. De reis liep voorspoedig en waren zelfs te vroeg geland in Bangkok. Vervolgens met de trein en taxi naar het hotel (Sawasdee House) gegaan. Ontzettend leuk hotel midden in de backpackerswijk Bunglampoo, basis voorzieningen, maar de gezelligheid straalt er vanaf!;)
Even wat gegeten en geïnformeerd naar tripjes en treintickets bij de travel office van het hotel... Daar stond een verrassing te wachten: er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai!! (Tunnelonderhoud bleek later) Daarnaast zijn de reguliere diensten beperkt.... Daar ging mogelijk ons ambitieuze en precies passende plan van dagtreinen naar het Noorden... Aangezien we niet voor een gat te vangen zijn (lees: eigenwijs) eerst maar eens op het hoofdstation kijken!
Toch wel enigszins brak 's middags de stad ingegaan, het was ook wel erg wennen aan de warmte! Pfffw.... Maar goed, uiteindelijk de Wat Pho, een wat (tempel) met een liggende Boeddha van 45m bezocht, erg mooi, en ook nog een andere kleinere wat. Verder met name even middagje wennen aan de stad, de warmte etc.
Toen op naar het hoofdstation. Er bleken wel meer treinen te rijden dan de dame van de travel office had aangegeven, maar we konden echt niet in Chiang Mai komen! Werkzaamheden aan het spoor en tunnelonderhoud. We konden feitelijk niet veel verder dan Phitsanulok. Tijd voor een alternatief plan dus... 'S avonds maar even voor gaan zitten. Een vlucht van daaruit lukte niet en de bus (15,5 uur) zagen we niet zitten. Nu ervoor gekozen om een dag eerder naar Chiang Mai te vliegen (23 nov), hebben we daar een extra dag, en een extra nacht in Bangkok te doen. In plaats van vanuit Ayutthaya door reizen naar phitsanulok, gaan we nog even terug naar Bangkok. Even wat geregel, maar het komt helemaal goed :)
Gisteren rustig aan gedaan. We hebben het Grand Palace, de Wat Phra Keo, bezocht. Veel tierelantijnen, details, gouden afwerking en een smaragden Boeddha. Daarna met een longtailboot door de klongs (kanalen) van de wijk Thonburi gevaren en de Wat Arun (tempel van de dageraad) bezocht. Wederom veel details en boven op de wat heel mooi uitzicht over de rivier en de skyline van Bangkok. Oh, en 's avonds even op Khao San Road geweest, al lopende (2min.) de ontdekking van de dag gedaan, haha! Er zit een Starbucks schuin tegenover de straat van het hotel, yeeh!! (En het smaakt net zo als thuis;))
Vandaag een dagexcursie naar Kanchanaburi, de brug over de River Kwai, ben erg benieuwd. Later meer.

Groetjes!

• 20 November 2013 - 08:09

Ron:

nou Mirjam, dat was een pittig eerste dagje voor jullie. Maar blij dat jullie flexibiliteit er niet onder heeft geleden. Heel veel plezier verder. groetjes uit een vriezend Nederland. Ron

• 20 November 2013 - 18:46

Yolande:

Zo dat is gelijk aan de bak moeten!
    Maar het klinkt nog steeds goed.
    Geniet er van!(het was hier vandaag 6 graden ).