Litang - what a ride!!!;-) - Reisverslag uit Litang, China van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu Litang - what a ride!!!;-) - Reisverslag uit Litang, China van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

Litang - what a ride!!!;-)

Door: mirjamvanalmelo

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

26 Juni 2012 | China, Litang

Daar zijn we weer! Inmiddels gesetteld in Litang, midden in oost Tibet op 4000m hoogte. Maar wat een reis was dat gisteren, oh oh oh, dan hoop je dat je de plaats van bestemming bereikt! Gisteren zijn we na 2 nachten in een Tibetaanse guesthouse in Xinduqiao doorgereisd naar Litang. Van de weg hadden we de dag ervoor al een voorproefje gehad, met een tripje naar een klooster in Ta Gong (erg mooi, uur lang ceremonie bijgewoond!). Uiteindelijk nog geëindigd met cappu en brownie in Khampa café:-) Maar goed, de weg is dus onverhard en het heeft de afgelopen 2 weken geregend, modder alom!
De route van Xinduqiao naar Litang was 210km, verwachte reistijd ca 10-12uur. We zijn om 7uur vertrokken en waren uiteindelijk, na een stop bij nomaden (schitterend!!), heel veel modder, meren op de weg ;), vast zitten op een steen, passeren van drie passen, een bumper die er nu los onder hangt en reparatie in een gehuchtje, om 22.20uur aangekomen op plaats van bestemming :-) Compleet gebroken, maar heel blij er te zijn. Wat een TOP chauffeurs hebben we!
Vandaag lekker zelf (met z'n vieren) Litang verkend. En het was heerlijk weer. Het klooster was echt waanzinnig mooi! We zijn door een monnik nog rond geleid "achter gesloten deuren" ;) Bijzonder altaar van de Dalai lama en de panchalama mogen bewonderen.
De mensen hier in Tibet zijn bijzonder gastvrij, maken contact en delen gelijk hun eten. Hele mooie ervaring! Wij zijn hier trouwens ook een attractie, want toeristen zijn hier nog niet, dat maakt het temeer een bijzondere reis!
Morgen reizen we na een bezoek aan de sky buriel plaats, door naar Xiangcheng, later meer!