Kroatië van A (amfitheater) tot Z (ziekenhuis) - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu Kroatië van A (amfitheater) tot Z (ziekenhuis) - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

Kroatië van A (amfitheater) tot Z (ziekenhuis)

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 Augustus 2015 | Kroatië, Plitvica

Toch maar even kort verhaaltje van onze gezamenlijk reis naar Kroatië en Oostenrijk, waar we nu midden in zitten :) Vorige week zondag mooi op tijd vertrokken en tot Zuid Duitsland gereden, volgende dag door naar Kroatië! We hadden een beetje file onderweg bij de grensovergang (waar overigens echt nog mensen aan de poort staan;)), maar na het oversteken van de laatste bergkam zaten we vanuit de mist en 18 graden ineens in de stralende zon met 30 graden :)
Eerste week verbleven we in een mobile home vlak bij Rovinj, super netjes en een eigen veranda met 4 ligstoelen :) alles gelegen op een grote camping direct aan de zee. Rovinj bezocht, leuk stadje, kathedraal op de top en met een super mooie ligging van de haven, echt een plaatje. Ook in Pula geweest, waar we een Romeins amfitheater, forum en kasteel hebben gezien. Vooral het amfitheater was erg mooi om te zien. En uiteraard kon de Mac niet ontbreken in de stad;) Naast bezienswaardigheden ook lekker rustig aan gedaan, limski fjord langs gereden en bij Vrsar aan het strand gelegen, waar J&R lekker in het aquapark in de zee konden klimmen.
Op vrijdag zouden we de Brijuni eilanden bezoeken, maar nog voordat we op de boot zaten, had ik een dom ongeluk, struikelde over een kabel en viel languit... Zodanig hard gevallen dat ik niet zo omhoog kon komen en bij het omdraaien door de pijn aan mijn arm bewusteloos raakte, 5 seconden begreep ik, maar het leek erg lang. EJ en de jongens enorm geschrokken en ik niet minder... Gelukkig waren er hele behulpzame mensen en een Duitse arts die super geholpen hebben. Ritje in de ambulance naar Pula volgende en de mannen kwamen er achteraan in de auto. Middag van wachten... Foto's... Wachten... Uiteindelijk bleek mijn elleboog gebroken en die zit nu in het gips, bij het zetten van het gips wist ik nogmaals onderuit te gaan ;) Pijnlijk is het wel, heb wat hulp nodig, maar gelukkig is het mijn linker arm en zijn we verder nog mobiel. Kunnen onze reis vervolgen al moeten we wel wat meer tijd nemen voor rust. Eerst maar even uit eten geweest om met z'n allen bij te komen van dit avontuur.
Dag erna wat regel-zaken gedaan en daarna nog lekker aan het strand gelegen. Op zondag zijn we via een route langs de kust (mooi!) en een bezoek aan Senj (en het Nehaj fort) op weg gegaan naar Jezerce, om daar de Plitivice meren te bezoeken. Al bij het binnen rijden van het nationaal park werden we verrast door een super mooi landschap.
Gisteren en vandaag (in rustig tempo) de Plitivice meren bezocht, eerst de upper lakes en de volgende dag de lower lakes. Hele mooie heldere meren, die getrapt met watervallen verbonden zijn. Gelukkig had de dame van het appartement ons verteld dat er een tweede kassa was als je een stukje richting de meren liep, scheelde aanzienlijk in de rij staan. Het was erg druk, maar dat mag de pret niet drukken. Absolute aanrader! Morgen vervolgen we onze weg via Slovenië naar Oostenrijk.

Groetjes!!!

• 05 Augustus 2015 - 11:06

Ron:

Fijn te horen dat jullie nog steeds genieten... veel plezier in Oostenrijk! Groetjes van ons