The roadtrip continues - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu The roadtrip continues - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

The roadtrip continues

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hi all,

Weer even een update :) We zijn inmiddels in Las Vegas aangekomen en de afgelopen dagen heel veel gezien! Woensdagochtend de auto opgehaald, tijdje moeten wachten bij de Alamo, maar vervolgens boven verwachting soepel de stad uitgereden... Onze nieuwe vriend de komende 2 weken is een Jeep Patriot, 14.000 mijl op de teller, super stoer en erg comfortabel :) Via Highway 1 naar het zuiden gereden op weg naar Monterey, mooie route langs de kust. Onderweg nog even een korte tussenstop gemaakt bij Natural Bridges State Park in Santa Cruz. In Monterey de 17 Mile Drive gereden over het schiereiland, leuk om te doen maar wel vrij commercieel. Ook nog Carmel Mission bezocht, een oude missiepost een paar mijl na Monterey.
De dag erna dwars overgestoken naar Yosemite NP. Eerst in het park Mariposa Grove bezocht, waar gigantische sequoia bomen staan. Je leest dat ze reusachtig zijn... maar dit was echt huge;) Vervolgens naar Glacier Point gereden om een fantastisch uitzicht te hebben over de Half Dome en Yosemite Valley, dat was echt mooi! We hebben overnacht in Curry Village, een tentenkamp midden in de Yosemite vallei. Klein avontuurtje aangezien hier bruine beren leven, alle voedsel, drinken etc. buiten de tent in een bearproof locker;) maar goed, we zijn de nacht veilig doorgekomen en in wat een omgeving!
's Ochtends lekker gewandeld in de vallei en daarna weer verder op de route via Toulumne Meadows en over de Tioga Pass, erg mooie route! Nog een wandeling van een uurtje gemaakt bij de Meadows, mooi gedeelte met open velden tussen de bergen en bomen. Het landschap verandert constant, mooi om te zien al rijdende. Aan de andere kant van de Sierra Nevada gekomen, nog naar Monolake geweest, een meer met een zoutgehalte waar bijna niks kan leven en met bijzondere kalkformaties. Overnachting dit maal in Bishop, als tussenstop voor Death Valley.
Vanochtend op tijd opgestaan, want het was een vrij lange rit en uiteraard wilden we ook nog wat viewpoints van Death Valley bezoeken. Dit zijn uiteindelijk 3 punten geworden; Badwater, Devil's Golfcourse en Zabriski. Met name Badwater was erg impressive!! En heet!! Weet niet hoe warm het precies was, maar echt niet te doen... Rond zessen in Las Vegas aangekomen, dat was nog wel even een uitdaging om (via het bekende sign) bij het hotel te komen. Net nog even op de strip rond gelopen, wat een drukte en immense hotels, echt buiten proportie. Wel wennen na de rust van afgelopen dagen;) Fonteinenshow bij Bellagio was leuk om te zien. Morgen maar weer even verder kijken. Jullie horen het wel weer!

Gtrz

• 02 September 2014 - 22:03

Arjen En Ilse:

Leuk om jullie zo te volgen. maar.....................
    zijn jullie er wel echt? jullie staan op geen enkele foto! en dat vinden wij nu juist ook zo leuk. ha.ha.
    we wachten op de volgende fotoreportage. Geniet van alles wat jullie doen!
    groetjes uit Dedemsvaart