The Bridge & the Rock - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu The Bridge & the Rock - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mirjam Almelo - WaarBenJij.nu

The Bridge & the Rock

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Na een voorspoedige reis zijn we aangekomen in San Francisco. Even een moment van twijfel of mijn tas wel was meegekomen, maar gelukkig kwam die er op de (andere) bagageband van de businessclass uit, pffw ;) Toen naar het centrum gegaan en het hotel opgezocht, dat ligt echt heel handig centraal vlakbij Union Square. 's Middags nog naar Fisherman's Wharf geweest om daar even rond te struinen, de Golden Gate Bridge vanaf een afstandje te aanschouwen, een eerste blik op de sealions van Pier 39 te werpen en daarna nog een hapje te eten. Het was overigens super lekker weer, strak blauw en zonnig, wel een windje, maar dat was ook te verwachten. Wel raar om ondertussen toch zo'n 24 uur op de been te zijn geweest, maar ja, toch zo snel mogelijk in het nieuwe ritme komen :)
Volgende ochtend redelijk op tijd wakker, enigszins door het tijdsverschil, maar ook zin om de stad verder te verkennen. We zouden fietsen gaan huren en dan de Golden Gate Bridge over fietsen. Het was behoorlijk bewolkt, dus eerst maar paar andere dingen gedaan... o.a. Union Square, Alamo Square en de Painted Ladies (oude victoriaanse huizen) gezien. Daarna de bus naar Fisherman's Wharf genomen, de wachtrij voor de cable car was echt veel te lang! Busvervoer gaat ontzettend makkelijk hier. Pier 39 wat uitgebreider bekeken en toen fietsen gehuurd, op naar "the Bridge". Het weer klaarde steeds wat meer op en uiteindelijk de Golden Gate super mooi in het zonnetje :) Steeds maar weer nieuwe foto's maken haha ;) We zijn helemaal naar de overkant gefietst en weer terug, ontzettend tof om te doen, wat een immense brug is dat! Daarna via Lombard St. (het kronkelweggetje met hortensia's) en terug om de fietsen in te leveren. Hapje gegeten en terug de cable car genomen :)
Gisteren hadden we kaartjes gereserveerd voor Alcatraz a.k.a. "the Rock", het gevangeniseiland in de baai van SF. Met de ferry naar het eiland en daar de audiotour gedaan, cellen, luchtruimte, eetzaal etc gezien, dat was erg indrukwekkend! Het was overigens weer een stralend blauwe lucht, dus dat zat ook helemaal goed ;) 's Middags lekkere lunch op Pier 39 en daarna nog rondgelopen in Chinatown, echt een klein stukje Azië in SF. Alsof we nog niet genoeg gedaan hadden, zijn we 's avonds nog naar AT&T Park geweest voor een baseball wedstrijd van de San Francisco Giants vs. Colorado Rockies. Erg leuk om mee te maken, goede atmosfeer.
Vandaag de auto ophalen en dan richting Monterey, het zal nog wel even wat zijn om de stad uit te komen... We'll see! Later meer!

Groetjes

• 27 Augustus 2014 - 17:40

Ron:

Fijn om te lezen dat jullie start goed is... en erg leuk weer om jullie zo te volgen. Fijne dagen verder.

• 28 Augustus 2014 - 12:58

Gert:

Wauw wat een mooi weer en dat voor San Francisco beter! Perfecte foto van de brug! Enjoy!